Monday, February 18, 2008

Dua Kereta Celaka!!!

Disatu hari yang petang, balik kerja, biasala time2 macam balik kerja macam ni. Jalan sure jam giler punyer...bukan setakat gila ajer,babi sekali. Alaa...tapi benda ni dah biasa dah sebenarnya. Kalau tak, tak bandaraya sebenarnya.

Kecelakaan yang aku nak beritahu kat sini adalah berlaku disalah sebuah plaza tol. Semua orang tahu yang waktu orang ramai balik kerja adalah peak hours. Dekat plaza tol pulak tau la macam mana keadaanya. Berbaris panjang...kadang-kadang tu dekat 2km panjangnya. Tak kiralah lorong mana,tunai ke,touch n go ke ataupun smartag. Yang lancarnya lorong motor...he..he...

Yang celaka dan lahanatnya, dalam keadaan orang lain sedang beratur panjang dengan penuh kesabaran, ada 2 biji kereta yang teramat celaka ni dengan laju memecut di tengah-tengah lorong diantara 2 barisan yang lain. Bila sampai je dekat pondok tol...dia terus masuk kan kepala kereta dia (jolok laa..) dengan memotong kereta orang lain yang dah lama beratur nak bayar. Cuba la korang bayangkan macam mana perasaan korang kalau kena macam tu. Kadang kala tu ada jugak yang agak berhemat dalam melakukan kerja potong q ni...macam bagi signal ke,angkat tangan sikit ke..ok gak kalau macam tu walaupun nak marah. Tapi kalau macam tu, marah pun sikit-sikit je lah...ini tidak...terus masuk!!!!

Aku bukan nak tulis banyak sangat pasal benda ni...sebab aku tau tak merubah apa-apa. Aku cuma nak sound sikit dekat korang 2 ekor ni iaitu korang berdua ni memang CELAKA!,
CIBAI!,LAHANAT!,BODOH!,BANGANG!,SETAN!,FCUK!,NAK MAMPUS! punya orang!!!!!!

Kalu aku ada bawak camera hari tu, dah sah aku dah ambil gambar kereta korang berdua. Tapi nasib korang berdua baik sikit...aku tak bawak. Apapun aku sempat salin no plat kereta korang berdua msa engkorang berdua mencelah tu dengan muka engkorang berdua yang selamba macam je macam babi!!! Aku tak tahulah apa jenis korang berdua ni. Mungkin jenis yang teramat kurang ajar kot!!!Memang sial!!! Tak berhati perut langsung!!!

Ok lah..kereta yang aku maksudkan tu adalah, iswara aeroback warna hijau bernombor BGF 530X dan yang satu lagi teksi yang bernombor HBA 54X. 'X' tu korang letaklah sendiri. Aku tak nak malukan diaorang sangat sebenarnya.Sebab tu aku tak nak letak plat penuh. Aku masih lagi ada hati dan perut. Pandai-pandai korang lah nak usya...

Last sekali, kalau korang berdua ada baca blog ni (aku rasa tak kot,coz korang berdua ni memang bodoh punya orang),korang berdua ingatlah baik-baik apa yang korang dah lakukan dekat plaza tol tempoh hari. Dan aku rasa bukan aku sorang sahaja yang bengan dengan korang berdua...orang lain pun aku rasa lagi banyak maki hamun korang berdua...terutama kereta yang korang berdua kenakan tu.

Cukup 40 orang kata celaka kat korang berdua, korang berdua memang akan celaka forever!!!


Itik balik reban pun pandai beratur...

0 comments: