Wednesday, January 23, 2008

Superman Separuh Bogel (SSB)

Lepas satu,satu engkau buat hal...engkau tak serik-serik ke hah!!!

Kepala lutuk ko!!!! Superman konon!!!pirah rah mabok!!! Ko tengok sekarang apa dah jadi....sapa yang susah sekarang....ko jugak!!opps! sorry..mana ada kosorang je yang susah, ramai lagi yang susah akibat ke Superman ko tu!!! Itulah ko!!! Lain kali sebelum ko buat apa-apa ko fikir panjang la sikit...jangan nak fikir cari glamor mudah ajer!! Banyak lagi sebenarnya jalan yang ko boleh pilih dan gunakan untuk naikkan nama engkau tu. Dulu masa engkau masuk OIAM,bukan aku sajer yang undi ko,kawan-kawan aku,adik beradik aku dan termasuk lah wife aku yang undi engkau...engkau tak tahu semua tu!!.

Ya...aku akui engkau memang ada bakat...tapi kenapa engkau buat perangai macam tu...hangin betul aku...engkau nak bunuh karier engkau ke!!!Lain kali fikir la sikit brader..aku rasa engkau ni dah macam terover excited sangat kot...tak pun engkau cuba nak cari satu identiti supaya orang mudah ingatkan engkau.Alamak brader..kalau ye pun banyak lagi cara lain. Sebelum engkau jadi artis macam ni aku rasa engkau pun dah tahu peraturan-peraturan yang dah ditetapkan untuk seorang artis yang nak buat persembahan kat Malaysia.

Tak pun aku rasa engkau terkejut dengan title keartisan engkau sekarang ni...ye lah...dulu engkau artis yang perlukan kesopanan dan kesusilaan, kena pakai songkok or kopiah, jubah or seluar slack..sekarang ni lu dah rock!!! Itu pasal la lu terkejut kot. Kata orang kejutan budaya.Lain kali ingat sikit brader...serock mana pun lu..kalu tak ada orang yang undi lu masa OIAM tu dulu...lu takkan jadi rock macam ni.Sayang seribu kali sayang....Lu seolah olah sudah lupa akan daratan. Engkau tengok sekarang ni...aku rasa peminat-peminat engkau yang undi ataupun yang tak undi engkau dulu tentu dah naik menyampah dengan engkau sekarang ni.Tapi engkau tak boleh nak marahkan diorang...engkau kena marah kat Superman engkau tu...Tak tahu lah apa aku nak cakap kat engkau...kalau aku cakap panjang-panjang pun engkau bukannya nak dengar. Engkau dah Superman,engkau fikirkanlah sendiri.

Perlu aku nak ingatkan kat engkau bahawa yang tak pakai baju tu bukanyer Superman...itu Orang Minyak namanya!!!Hari tu nasib baik engkau bukak baju engkau ajer..kalau engkau tinggalkan seluar merah engkau ajer hari tu...lagi haru biru!!!Sedara...orang suka kat engkau sebab suara dan lagu engkau...bukannya kerana engkau tu Superman ke,Ultraman ke,Batman ke,Gaban ke,American Hero ke...dan macam-macam lagi lah hero-hero budak-budak kecik tu.Lepas ni aku harap engkau buatlah taubat nasuha...ko jangan buat lagi benda-benda yang bodoh macam tu.Yang penting sekarang ni,dalam tempoh engkau berehat ni..engkau ambillah masa untuk engkau muhasabahkan diri engkau tu..fikirkan strategi baru untuk engkau tarik balik peminat-peminat setia engkau yang dah kecewa dan bengan dengan engkau ok...engkau berehatlah dulu.
Engkau sabarlah banyak-banyak..engkau dan Superman engkau yang cari pasal.Siapa suruh...

Dibawah ni aku senaraikan hero-hero yang lain yang ko boleh pilih kalau ko nak berubah...selain daripada Superman POYO engkau tu...ok? Ko tengok-tengoklah yek..


Kalu tak berkenan..ko cari lah sendiri...ok?

Kalau engkau jadi CICAK MAN pun bagus jugak...tentu orang tak marah...

0 comments: